Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hudební improvizace
Angelov, Michael ; Hradiš, Michal (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce sa zabývá problematikou algoritmické kompozice hudby, zejména oblastí počítačem řízené hudební improvizace. V úvodních kapitolách je uveden přehled existujícich nástrojů a přístupů nejčastěji používaných v oblasti počítačové hudby. Následně je v práci uveden návrh nového systému pracujícího na principech markovských řetězců a prediktivních stromů spolu s popisem jeho implementace. Hlavní úlohou navrhované aplikace je analýza uživatelem předložené externí MIDI nahrávky a následná tvorba nového a inovativního hudebního materiálu ve formátu MIDI s tematikou blízkou originální nahrávce, čímž se vytváři dojem počítačové improvizace na dané hudební téma.
Improvizace a osobnost: rozvoj vybraných osobnostních charakteristik prostřednictvím tréninku divadelní improvizace
Vondráčková, Veronika ; Šípek, Jiří (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
První část práce představuje teoretický přehled sestavený z odborných zdrojů zaměřený na rozvoj osobnosti prostřednictvím tréninku divadelní improvizace. Autorka improvizaci nejprve vymezuje na pozadí dramatického umění, nachází její společné rysy s hrou a poukazuje na její výchovné a terapeutické využití. Dále se věnuje nárokům, které improvizovaná hra klade na osobnost hráče, a zaměřuje se na spolupráci, kreativitu a spontaneitu. V poslední kapitole literárně-přehledové části autorka vysvětluje smysl improvizačních tréninků a na příkladu práce s kreativitou, spontaneitou a jejich bariérami popisuje, jak prostřednictvím tréninků dochází k rozvoji improvizačních dovedností. Empirická část bakalářské práce je věnována návrhu výzkumu, který má za cíl ověřit poznatky z první části. Autorka navrhuje metodou experimentu sledovat změny ve vybraných osobnostních charakteristikách po absolvování ročního improvizačního výcviku.
Osobní význam volnočasové taneční aktivity pro neprofesionální tanečníky
HLAVÁČOVÁ, Nikola
Bakalářská práce se zabývá tématem tance a pojednává o neprofesionálních tanečnících a jejich významech k taneční volnočasové aktivitě. Práce je složena ze dvou částí vzájemně se propojujících. V teoretické části se zabývám taneční volnočasovou aktivitou a osobností pedagoga volného času jakožto tanečního lektora. Práce se následně soustředí na determinanty rozvíjející osobnost během taneční volnočasové aktivity a následně taktéž poukazuje na význačné psychosociální potřeby v tomto kolektivním sportu. Ve výzkumné části byla použita metoda kvalitativního výzkumu ve formě rozhovorů, které byly následně vyhodnoceny pomocí tematické analýzy dat. Výzkumná část se zabývá prožitými zkušenostmi neprofesionálních tanečníků s taneční volnočasovou aktivitou a jejich subjektivními významy, které ve svém životě této taneční volnočasové aktivitě přikládají.
Význam dramatické výchovy se zaměřením na občanskou výchovu
PAŠEK, Jan
1. Uvedení do problematiky systému školní dramatiky.základní terminologie a problematika, volba témat, textů a cílů u dramatické hry a improvizace, organizační formy, metody a techniky, vyhodnocení hry a improvizace\\ 2. Osobnostní a společenský rozvoj aktérů dramatické hry a improvizace (věd, zájmy, společenské dění, prostor, čas apod.), porovnání postavení textu (autora, improvizace), aktérů hry (žáci) a role pedagoga ve školní dramatice\\ 3. Narativnost ve školní dramatice-povaha vyprávění, fikce, obsahový rámec, psychologické aspekty hry a improvizace-jaká je skupina a hráči, rozvíjení schopností a dovedností\\ 4. Sociologický výzkum na téma zkušenosti a uplatnění dramatické výchovy u pedagogů na základní škole se zaměřením na občanskou výchovu (uplatnění technik ankety, dotazníku, pozorování zúčastněného přímého apod.), vlastní zkušenosti s provedením dramatické výchovy na hodinách občanské výchovy, popřípadě uvedení vlastních her, které by se daly uplatnit při vyučování\\ 5. Rozhovor s profesorem Milošem Horanským (popřípadě s jiným odborníkem zabývajícím se touto problematikou) o významu a uplatnění dramatické výchovy na základní škole, o formách a organizaci dramatické výchovy na základní škole
Filosofické reflexe tvořivé zkušenosti
Fridmanová, Milena ; Koubová, Alice (vedoucí práce) ; Nitsche, Martin (oponent) ; Pokorný, Vít (oponent)
Fridmanová, M.: Filosofické reflexe tvořivé zkušenosti Předkládaná disertace se věnuje tématu tvořivé zkušenosti. Tvořivá zkušenost není něčím, co bychom záměrně dělali, zároveň se však neobejde bez naší aktivity a připravenosti. Tato práce si klade základní otázku, jak můžeme přispět k tomu, aby k nám přicházely tvořivé impulsy a abychom je byli schopni uchopit a přetavit do díla. Práce vychází z předpokladu, že dnešní představy o tvorbě vycházejí z romantického pojetí, podle kterého je umění produktem génia tvořícího z nadpřirozených sil, které nemá ve své moci. Ve 20. století byla tvořivost podrobena rozsáhlému vědeckému výzkumu, zejména psychologickému, který ukázal, že tvořivostí disponuje každý a že ji lze rozvíjet. O to je aktuálnější otázka, co v tvořivém procesu ovlivňujeme a co ne. První kapitoly práce jsou věnovány filosofické interpretaci tří výkladů tvořivé zkušenosti v podání Schopenhauera, Nietzscheho a Gadamera. Záměrem této interpretace je zdůraznit protichůdné motivy jednotlivých pozic. Schopenhauer je zde pojednán jako představitel typického romantického pojetí génia, který tvoří díky vrozeným schopnostem a dotýká se tím neměnné podstaty světa. Nietzsche je představen v bodě svého odvratu od Schopenhauerovy metafyzické perspektivy. Tvořivá zkušenost podle něj nemůže spočívat v...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.